Kapros -mustáros lazac bundában

 2013.11.12. 10:09

Tavaly, december 24-én ez volt a vacsoránk. Életem első Szent Este menüje életem párjával, így nagyon kitettem magamért. Nagyon finom lett, azóta is emlegeti, hogy mikor készítek megint.

Könnyű elkészíteni. Én 24-én még dolgoztam, így mikor 2 órára hazaértem, még a Karácsonyfa díszítésre is maradt időm, és még én is csinosan vártam az estét. 

Mivel csak ketten lakunk egy háztartásban, és egyikünk sem egy nagy leveses, így hamar letettünk a halászléről. Rántott halat bármikor ehetünk, inkább legyen valami nagyon különleges. A lazacot imádjuk, szóval könnyű volt a döntés. Könnyű vacsora, utána még egy kis süti is befér mellé. 

A töltött káposztát pedig eleve elvetettük, mert nekem az nem karácsonyi menü. Kövezzetek meg, de míg szüleimnél laktam, egyszer nem volt töltött káposzta. Nálunk mindig is halászlé volt, majd rántott hal körettel. De aztán rájöttünk, hogy így már nem nagyon tudunk sütizni, így maradt csak a halászlé. 

És különben is, nagyon szeretek enni, főzni, sütni, de azért nem kell december 24-től január 1-ig egyfolytában enni. Aztán január 2-án kesergünk, hogy nem megy ránk a karácsonyra kapott csinos felső.

Azt vallom, lehet enni, de mértékkel. A csoki a mindenem, bármikor bármennyit eltudok fogyasztani belőle, de aztán sokat kell úszni. :)

Most pedig jöjjön a recept. Nagy sikert lehet vele aratni, így szívesen ajánlom karácsonyi ebédre, születésnapi vacsorához vagy ha csak szeretnénk különlegesebbé tenni egy vasárnapi ebédet.

Hozzávalók:  


1 nagyobb darab lazac - kb. 1.5 - 2 kg 

5 ek. mustár

kapor

olívaolaj

1 cs. leveles tészta

liszt a tészta kinyújtásához

1 tojás sárgája

Elkészítés:


Előző nap: Egy tálba olívaolajt öntök (kb fél deci) hozzáadom a mustárt és az apróra vágott kaprot, összekeverem, majd a lazacot beleteszem és átforgatom; majd benne hagyom egy alufóliával letakarom és beteszem a hűtőbe. 

Másnap: Serpenyőben olívaolajt hevítek, beleteszem a lazacot, és mindkét oldalát picit megpirítom. Kinyújtom a leveles tésztát kb. 1 centi vastagra, ráhelyezem a lazacot és becsomagolom. Lehet, hogy kicsit nehéz lesz, mert a forró lazac miatt olvad a tészta is, de megoldható. A maradék tésztával díszítheted a tetejét. Tojássárgájával kend meg és tedd be előmelegített sütőbe, aranybarnára sütjük. 

Tavaly hagymás krumplit tálaltam köretként, de idén szerintem elég lesz a saláta is. 

Jó étvágyat! 

névtelen2.JPG

Címkék: karácsony lazac

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrocsibe.blog.hu/api/trackback/id/tr675628798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása