Bruschetta

 2013.11.22. 11:52

Párom már régóta kért, hogy készítsek neki bruschettát, így kora reggel - szabadságon vagyunk, így fél 8-kor- kiosontam a konyhába és nekiláttam a kedvencének. Pár hónapja ettem egy céges vacsorán, ahol rögtön megszerettem, majd nem sokkal otthon is bemutattam. Eddig csak a paradicsomos- uborkás volt a porondon, de tegnap este ihletet kaptam és most a tzatzikis változatával megpróbálkozom. 

A madaras áruházban pedig isteni gyökérkenyeret kapni; sőt háromféle ízesítésű is van: sima, olívás és paradicsomos. Nekem a paradicsomos a kedvencem, de sajnos a budakalásziban csak sima volt. 

Ha nincs a környező pékségben gyökérkenyér, akkor is érdemesebb teljes kiőrlésű vagy barna kenyeret választani. A fehér kenyér nem igazán jó hozzá, pláne ezek a felfújt, agyon "habosított" kenyér. 

Hozzávalók:

kb. 10 szelet kenyérhez

Paradicsomos


2 nagyobb fej paradicsom

kb. 10 centi kígyóuborka

olívaolaj

fél gerezd fokhagyma

friss bazsalikom

oregáno

Paradicsomok tetejét keresztben megvágom és egy lábas vízben megfőzöm őket. Az uborkát, friss bazsalikomot, fokhagymát összevágom és egy tálba teszem. A megfőtt paradicsomok héját leszedem és apróra kockázom, majd hozzáadom az uborkához és olívaolajjal meglocsolom. 

Tzatzikis


kb. 10 centis kígyóuborka

a fél gerezd fokhagyma másik fele

oregáno

1 kis pohár tejföl - Sajnos Magyarországon még nem találtam olyan joghurt, mint amilyet Görögországban ettem,                             így a 20%- os tejfölt ajánlom, vele is nagyon finom lesz.

Az uborkát lereszelem nagyobb, sajtreszelőn, kinyomkodom a levét és megsózom, hozzáadom a tejfölt, oregánot és a felaprított fokhagymát. 

Vékony szeletekre vágom a gyökérkenyeret, megpirítom- és aki szeretné, meglocsolhatja egy kis olívaolajjal - és ráhalmozzuk az uborkás paradicsomot. 

Jó étvágyat!

bruschetta.JPG

Címkék: reggeli bruschetta előétel

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrocsibe.blog.hu/api/trackback/id/tr315649138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása