Sütőtökleves

 2014.01.29. 15:57


Már régóta nézegetett engem az a jókora sütőtök, ami jó néhány napja került a bevásárlókocsiba párom jóvoltából. A klasszikus, sütőben megsütöm egy kis sajttal és kolbásszal már unalmas volt. Valami újra vágytam. Új ízekre, új kihívásokra, ezért rávettem magam, hogy alkotok. Így lett a tegnapi menünk sütőtökben gazdag. 

Meleg előétel: sütőtökleves

Főétel: sütőtök nyárs hússal és hagymával

Desszert: sütőtökös muffin

Kezdjük is az elején; a sütőtököt megpucoltam. (Nekem bevált: karikára vágtam, majd levágtam a háját, mint az ananásznál.) Három egyenlő részre osztottam. (Nekem olyan 2-2.5 kg-os tököm volt otthon.)

Sütőtökleves

Hozzávalók: 

tök harmada (kb. 70 dkg)

1 kisebb fej hagyma

2 gerezd fokhagyma

víz

só, bors, curry

fél kk. reszelt gyömbér

 Felteszem az apróra vágott tököt vízben főni. Kockára vágom a hagymát, fokhagymát és hozzáadom a leveshez, majd a fűszereket is. Puhára főzöm a tököt majd turmixgépbe teszem és leturmixolom. Melegen tálalom pirított kenyérkockákkal. 

sutotokleves.JPG

Címkék: leves előétel sütőtökleves

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrocsibe.blog.hu/api/trackback/id/tr475788539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása